راهنمای انتخاب مینی لپ ‌تاپ

https://hello-elementor.ir/?p=412

فهرست مطالب

اگر چه به دلیل افزایش تقاضا در مقابل کاهش شدید عرضه، مینی لپ‌تاپ‌ها در بازار کمیاب شده‌اند، اما برخیواردکنندگانبرای جلب رضایت مشتریان خود همچنان برخی از مدل‌های این کالا را با قیمت بالاتر از آنچه باید به بازار عرضه می کنند.
اگر شما هم قصد خریدمینی لپ‌تاپدارید برای خرید بی گدار به آب نزنید و با دقت و بررسی دست به انتخاب بزنید. در این بخش ما به برخی از نکاتی که هنگام خرید مینی لپ‌تاپ باید مد نظر قرار گیرد اشاره کرده‌ایم. در شرایط فعلی، خریداران مینی لپ‌تاپ‌ها از بین فاکتورهای گوناگون برای انتخاب مینی لپ‌تاپ تنها به قیمت توجه داشته و این کالا را نه به دلیل حجم و وزن کم، بلکه تنها به دلیل قیمت کمتری که نسبت به لپ‌تاپ‌ها دارند خریداری می‌کنند.
این موضوع یک اشتباه بزرگ است و موجب بروز مشکلاتی برای خریدارانی می‌شود که تنها به صرف ارزان بودن مینی لپ‌تاپ برای خرید اقدام می کنند و به سایر نکاتی که باید هنگام خرید اهمیت دهند توجهی نمی‌دهند.

 

پس قبل از خرید این مطلب را بخوانید:

1- با آگاهی از نواقص دستگاه نسبت به خرید آن اقدام کنید:
در نظر داشته باشید که مینی لپ‌تاپ‌ها مانند اولترا بوک‌ها برای به حداقل رساندن وزن و حجم دچار نواقصی هستند که اطلاع دقیق نسبت به این نواقص قبل از خرید توسط خریدار الزامی است.
یکی از مهمترین نواقص مینی لپ‌تاپ‌ها عدم تجهیز آنها به اپتیکال درایو است. البته این نقیصه تا حدودی با عرضه نمونه‌های اکسترنال اپتیکال درایوها به بازار کمتر به چشم می‌آید، اما به هر حال عدم تجهیز دستگاهی که عنوانکامپیوتر همراهرا یدک می‌کشد به اپتیکال درایو یک نقص به حساب می آید.

2- به سایز صفحه نمایش توجه کنید:
اگر چه علاقه‌مندان بهخرید مینی لپ‌تاپبه دلیل سایز و حجم کم این کالا، آنها را به لپ‌تاپ‌ها ترجیح می دهند.
اما باید توجه داشته باشید که این کاهش حجم و وزن با کاهش سایز صفحه نمایش توام است که ممکن است این موضوع به مذاق برخی از کاربران مینی لپ‌تاپ خوش نیاید.
کاهش سایز صفحه نمایش فضای دید کمتری را در اختیار کاربر قرار داده و برای آن دسته که با مشکل ضعف بینایی مواجه هستند باعث بروز دردسرهایی می شود.
پس هنگام خرید مینی لپ‌تاپ دقت کنید و سعی کنید از بین نمونه‌های ۱۰ تا ۱۲ اینچی موجود در بازار یک نمونه که فضای دید بیشتری داشته باشد انتخاب کنید.
در بیان کلی اگر علاقه‌مند به فیلم و بازی و…. توسط کامپیوتر همراه خود هستید بهتر است به سراغ مینی لپ‌تاپ‌ها نروید. چون فضای چندانی برای لذت بردن از تماشای فیلم یا انجام بازی در اختیار ندارید.

۳- به پورت‌ها و امکانات این کالا توجه کنید:
مطمئن شوید که نمونه مورد نظر شما نیازهای شما را از جهت پورت‌ها و وسایل قابل اتصال برطرف خواهد کرد. اگر در محیطی کار می‌کنید که نیاز به درگاه سریال یا rs۲۳۲ دارید حتما از فروشنده بخواهید دستگاهی به شما معرفی کند که دارای این درگاه باشد. امکانات بی‌سیم و بلوتوث دستگاه را هم چک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *